יום שני, 4 בנובמבר 2013

שלטון הרוב

פרק א' - ימי התום, או: ג'ינג'י עובר למקום נקי יותר

ביום רביעי הקרוב יפרסם בית משפט השלום בירושלים פסק דין מסקרן בעניינו של אחד, אביגדור ליברמן, שהיה פעם - ואולי עוד ישוב להיות - שר החוץ של מדינת ישראל. שיבוש הליכי משפט תהיה העבירה שבה יורשע או יזוכה השר לשעבר. ישראל הקטנה, ואני איתה, ראתה כבר הכל: נשיאים שהורשעו באונס, ראשי ממשלה שמעטפות כסף תפוחות נתחבו לכיסיהם, מיטות ראוותניות על מטוסי אל-על ותקציבי גלידה עתירי ממון וקלוריות, שחיתות בצמרת רשות המסים ושופטים נמלטים מאימת הדין לפרו. והנה לפני שנה הגענו, כך לפחות חשבתי, לאי של שפיות: הו קנדה, ארץ השלג והפוליטיקה הצחים, מדינה בה קור ורוח הם לא רק מזג אוויר אלא דרך חיים; ארץ (הפוליטיקה החדשה) המובטחת שבה לא נפל נגע רקבון או קלקול מוסרי, ועל השחיתות שמעו רק בספרים. או כך לפחות חשבנו.

פרק ב' - שלב המעבר, או: ג'ינג'י פוגש את רוב מ-אטוביקו

"לא שמעתם על רוב פורד?" , שאלו אותנו חברינו יודעי הח"ן מהשמאל המקומי עם הגיענו לטורונטו. ובטרם הספקנו להגיד 'רוב פורד' קיבלנו הסבר מלומד על חבר המועצה מהפרבר במערב טורונטו, אטוביקו, שהפך לראש העיר השובניסט, שונא-האדם וההומואים בפרט ונוהג מדי קיץ לנפוש בקוטג' שלו, מרחק שעה נסיעה צפונה מטורונטו, בדיוק בשבוע הגאווה. לצערו כמובן, בגלל התחייבויות נופש קודמות, הוא לא יכול להשתתף באירועי הגאווה המביאים לעיר מדי שנה כ-3 מיליון תיירים ותיירי-פנים ומניעים את כלכלת טורונטו. אה, כן, ראש ממשלת אונטריו דווקא מגיעה, וכך גם רבים-רבים מראשי הערים שקדמו לפורד. ופורד בשלו.

זה הכל? חשבנו. בורח לקוטג' בהרים? הרי כל ש"סניק מתחיל לוקח אותו בהליכה. כל עוד פורד לא מאשים אותנו ברעידות האדמה שפוקדות את ה- Niagara escarpment אנחנו מוכנים להניח לאיש לנפשו ושהוא יניח לנו לנפשנו. אך לא היא: האיש, אשר הינו יקיר הפרברים ונבחר בקולותיהם לאחר שטורונטו חוברה לה יחדיו עם פרבריה, מכה בשערורייה אחר שערורייה. הנה בחלוף חודשים אחדים נפוצו שמועות זדוניות באחד העיתונים המקומיים על התבסמות יותר מקלה באירוע התרמה לאחת הקהילות בעיר. ולא חלפו עוד חודשיים-שלושה ופורד מככב בשערוריית הטרדות מיניות על גבי העיתון. והנה חבר צוות אחד פורש, ויועץ אחר מפוטר. ושמח בעירייה.

רוב פורד, ראש עיריית טורונטו, משיב לשאלות הכתבים
נא להכיר - רוב פורד

ולאט לאט נחשף גם עברו של סחבק מהעירייה: הנה פרסום על הרשעה בנהיגה בשכרות בהיותו צעיר. והנה סרטון שלו שבו הוא מדבר על "האוריינטלים" - וכדי לא לחטוא באי-דיוק וכדי שגם אתם תוכלו להנות נביא את הציטוט במלואו:  "Those Oriental people work like dogs. They work their hearts out. They are workers non-stop. They sleep beside their machines. That's why they're successful in life. I went to Seoul, South Korea, I went to Taipei, Taiwan. I went to Tokyo, Japan. That's why these people are so hard workers (sic). I'm telling you, the Oriental people, they're slowly taking over". 

פרק ג' - התפכחות מכאיבה, או: ג'ינג'י מתוודע לסרטון הקראק-קוקאין

את "מסע הצלב" וה"רדיפה", כפי שהגדירו זאת תומכיו של ראש העיר (מיהם תומכיו? עוד נגיע לכך בפרק ד'). מוביל עיתון אחד, די חשוב בביצת העיתונות המקומית - "טורונטו סטאר", שמו. אותו סטאר מפרסם פעם אחר פעם כתבות איומות ונוראות על ראש העיר האהוב. שוב ושוב, ללא רחם, מתייחס העיתון למנהגיו המגונים של ראש העיר לנבל את פיו, לדרוס עיתונאים בחנייה, לשתות לשוכרה בתפקיד ולשבש הליכי משפט. עד כדי כך נטפלים למסכן, עד שהלה החליט לעשות מעשה והורה לתומכיו להחרים את העיתון, ולתורמיו - לא לקנות מודעות מהסטאר.

ואכן, היתה לכך סיבה טובה. אימפריית הרשע של הסטאר לא הסתפקה בראיות על שתייה לשוכרה והלכה וחפרה במנהגיו המגונים של ראש העיר להתרועע עם סוחרי סמים, להצטלם איתם יומיים לפני שנעלמו או נרצחו בנסיבות מסתוריות, וכמובן - להצטלם בווידאו מעשן מקטרת של קראק-קוקאין באופן שלא מותיר הרבה מקום לפרשנות.
אנשי הסטאר צפו בווידאו אך לא קיבלו אותו לידיהם - ומייד הלכו וטינפו על פורד קטינא (בעצם, לא כ"כ קטינא בהתחשב במימדיו). ועוד איפה? בכותרת ראשית בעיתון.

אז בהיעדר הוכחה מצולמת בידי העיתון עבר הסטאר בחודשים האחרונים מסע דה-לגיטימציה נוראי. השמצות וגידופים מצידו של ראש העיר ואנשי צוותו (אלו שעוד נשארו בלשכתו המתפוררת, שהולכת ומתרוקנת מאנשים המתפטרים/מפוטרים על בסיס יומי) שהכחישו כי צרך קראק-קוקאין וטענו כי הסרטון לא קיים והומצא בידי שוחרי רעתו של פורד. פורד עצמו הכחיש את קיום הסרטון בקולו.

פרק ד' - סרטון שצולם במערכה הראשונה יוקרן בשלישית, או: ג'ינג'י מחכה לגירסת הבמאי

והנה אור ליום חמישי, ערב הולאווין קודש, פרצו החדשות המסעירות בעיר: מפקד משטרת טורונטו, ביל בלייר, הודיע במסיבת עיתונאים שהמשטרה מנהלת חקירה סמויה מזה כמה חודשים והצליחה להניח ידה על הסרטון המדובר, בו מצולם ראש העיר. הסרטון, כך בלייר, מאשש את הפירסומים הקודמים בנוגע והדיווחים בעבר. כך אמר בלייר ולא יסף. 

צ'יף בלייר (צ'יף במובן המשטרתי, לא האינדיאני) הדגיש שאין בווידאו אלמנט שיכול להביא לאישום פלילי נגד ראש העיר אבל ציין כי בתור אזרח העיר הוא בהחלט מאוכזב. ובכן, ממסיבת העיתונאים ומדיווחים מאוחרים יותר מתברר שהמשטרה ניהלה מעקבים אחרי מפגשים שניהל ראש העיר עם חברו סוחר הסמים ו"נהגו לסירוגין", העונה לשם אלכסנדר ליסי. השניים נפגשו בחניונים אפלים - לא בדיוק מקום לקיים בו מפגש חברי. בדרך לאחד המפגשים עצר ראש העיר בחנות אלכוהול, רכש שני בקבוקי וודקה, ורוקן אותם במהלך המפגש. המשטרה חילצה את הבקבוקים הריקים מפח אשפה אליו הושלכו על ידי ראש העיר. זאת, לא לפני שהבחינה בפורד המבוסם משתין בציבור על עץ בחוצות העיר.

אותו ליסי, חברו הטוב של ראש העיר, יואשם ככל הנראה בניסיון סחיטה שלגביו לא נמסרו בינתיים פרטים. עם זאת, הסטאר דיווח בעבר שליסי עשה מאמצים להשיג את הסרטון המביך של פורד לאחר שנודע על קיומו מהפרסום בעיתון. וכבר נאמר - אין כמו חברים. כשכולם נוטשים, רק הם ישכבו על הגדר למענך. הקוראים שולה זקן ועמרי שרון ודאי מזדהים.
ליסי, אגב, כנראה לא רהוט מספיק כדי לסייע גם במתקפת היח"צ שראש העיר צריך להפעיל כדי להגן על שמו הטוב (או אם לדייק: לטהר את המוניטין המצחין שריחו נישא למרחוק). וכך נמצא שדרן רדיו של תוכנית מאזינים שמוכן היה להישבע שראש העיר התחזה למאזין "איאן מאטוביקו" והתקשר כדי לומר ששופכים את דמו של פורד ההגון.
מחאות ליל כל הקדושים. הוכחת קיומו של הסרטון פורסמה בערב החג. הכיתוב בשלט: "There is no video"


ופריט מידע אחרון לסיום: עוד נודע כי יועצו של ראש העיר פנה למשטרה בבקשה לקבלת מידע על המעקבים באופן שלטעמי לפחות עולה כדי שיבוש הליכי משפט.

ואם בשיבוש הליכי משפט עסקינן, נסגור מעגל ונחזור לליברמן וקצב, לאולמרט ודרעי, לפנחסי והירשזון וכל אלה ששכחתי. ובכן יקיריי, ארץ הקודש במקום טוב באמצע. אז מה אם יש לנו נשיא שאנס? לגויים ימ"ח שמם יש ראש עיר שמעשן קראק. ואפילו לוקח לריאות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה